نمایندگی شرکت نوید رنگ پدرام – درباره این شرکت

اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

نمایندگی شرکت نوید رنگ پدرام – درباره این شرکت

()

نوید رنگ پدرام

شرکت نوید رنگ پدرام (گروه مهندسی پدرام ) فعالیت خویش را از سال 1379 آغاز نمود. این شرکت که توسط دکتر قراویسکی اداره می شود، در زمینه رنگ های ساختمانی و رنگ های ضد حریق و پوشش های ضد حریق فعالیت می کند . در حال حاضر شرکت نوید رنگ پدرام یکی از قوی ترین شرکت های فعال در زمینه پوشش های ضد حریق می باشد و در لیست یا وندور آتش نشانی نیز حضور دارد.

گروه مهندسی پدرام
شرکت نوید رنگ پدرام

وندور آتش نشانی چیست؟

شرکت های پوشش ضد حریق که تولید کننده متریال های ضد حریق معدنی  و رنگ های ضد حریق هستند باید مجوز فعالیت داشته باشند ˓ دریافت این مجوز به گونه ای است که سازمان تحقیقات باید متریال تولید شده در شرکت را آزمایش نماید و مقاومت آن را بسنجد و پس از تایید و برخی مجوز های لازم ˓ سازمان آتش نشانی نام شرکت را در لیست شرکت های دارای صلاحیت برای اجرا و تولید متریال پوشش قرار می دهد و آن ها را تایید می کند و به صورت دوره ای متریال را مورد آزمایش قرار می دهد تا مواد ضد حریق از نظر کمیت و کیفیت نزول نیابد.

متریال ضد حریقی که شرکت نوید رنگ پدرام استفاده می نماید متریال fr1700 هستند که دارای استاندارد یو ال ترکیه می باشد ˓ مزیت این استاندارد این است که ضخامت پوشش ضد حریق سازه ها کمتر است بنابراین وزن سازه سبک تر می شود و کیفیت اجرا نیز با کیفیت تر و تمیز تر می شود و همچنین این متریال باعث میشود که زیر سازی نیز کم تر شود به عنوان مثال در تیر هایی که جان آن از چهل سانتی متر کم تر باشد نیازی به مش بندی ندارد.

نمایندگی نوید رنگ پدرام

Contractor Certificate of

از آن جایی که شرکت نوید رنگ پدرام بسیار بزرگ و وسیع می باشد برای اجرای پروژه های خویش به برخی افراد دارای صلاحیت نمایندگی فروش و اجرا می دهد و این نمایندگان تحت نظارت شرکت پدرام پوشش ضد حریق سازه ها را اجرا می کنند. که شرکت آذر ایستا بنا نماینده رسمی شرکت نوید رنگ پدرام می باشد. نمایندگان شرکت نوید رنگ پدرام دارای دستگاه های مخصوص اجرای پوشش هستند که در ذیل توضیح مختصری در مورد این دستگاه ها ارائه می دهیم.

دستگاه های مخصوص شات کریت برای متریال fr1700 دستگاه های ماردونی هستند که ابعاد آن ها حدود دو متر در یک متر و بیست سانتی متر می باشد و نحوه عمکرد آن به این گونه است که دارای یک میکسر می باشد که متریال ضد حریق را با آب ترکیب می کند و سپس توسط اهرمی که زیر آن تعبیه شده است به سمت دیگ دستگاه که ماردون هدایت داخ آن تعبیه شده است ˓ هدایت می شود و سپس توسط ماردونی به سمت روتور و استاتور هدایت می شود ( روتور و استاتور مانند پمپ در این دستگاه ها عمل می کنند و مواد را با فشار بیشتری وارد شیلنگ می کنند) سپس به مواد با فشار داخل شینگ ها میشوند و پس از ترکیب با هوا با فشار زیاد به سطح المان فلزی سازه شات کریت می شوند.

نصب و اجرای اگزاست فن

معمولا نمایندگان مجری شرکت پدرام اجرای پوشش را در سه پاس انجام می دهند ˓ پاس اول پس از مش بندی و شست و شوی المان ها ˓ پاشش چسب به سطوح می باشد و پاس دوم پاشش نیم از ضخامت روی سطح است و در نهایت پاس سوم ˓ مرحله ی نهایی پاشش می باشد و ضخامت تعیین شده در جدول ضخامت اجرا می شود.

نمایندگان شرکت پدرام قبل از پاشش متریال ضد حریق باید سطوح سازه را با آب توسط دستگاه قوی شست و شو دهند که بعد ها به علت کثیف بودن و چرب بودن سطح المان فلزی سازه دچار تبله نشوند ˓ سپس برخی تیر ها با توجه با نحوه مش بندی که در بالا گفته شد مش بندی می شوند.

شرکت پدرام نیز ماندد سایر شرکت های ضد حریق برای اجرای پوشش نوعی پرایمر دارد که باید مواد ترکیب می شوند و به عنوان چسب به سطوح المان ها پاشش می شوند ˓ شرکت پدرام این پرایمر ها را به همراه کیسه های مواد ضد حریق با نمایندگان خویش می دهد و نماینده های شرکت نیز از آن ها به نحو احسنت استفاده می نمایند.

شرکت پدرام رنگ های ضد حریق نیز کار می کند و نمایندگان آن این نوع متریال را هم اجرا می کنند، عملکرد این رنگ های ضد حریق به این گونه است که پس از رسیدن حرارت ناشی از آتش سوزی به سطح آن ها ˓ متورم می شوند و لایه ای مقاوم در برابر آتش می سازند و مانع از نفوذ حریق به سطح فلز می شوند، نمایندگان شرکت پدرام قبل از اجرای رنگ های ضد حریق نیز باید سطح فلز را به خوبی شست و شو می کنند سپس رنگ را در چند پاس روی سطوح فلزی توسط پیسوله پاشش می کنند.

پس از این که نمایندگان شرکت پدرام پوشش های ضد حریق را روی سطوح المان های سازه فلزی پاشش کردند و مراحل دریافت تاییدیه طی گردید بازرسان سازمان آتش نشانی برای کنترل کیفیت پوشش ضد حریق برای بازدید به محل پروژه می روند و اما نحوه چک کردن کیفیت پوشش توسط بازرسان به این گونه است که ضخامت مورد نظر هر تیر و ستون فلزی را طبق جدول ضخامت از قبل تایید شده کنترل می شود و همچنین تبله شدن را نیز چک می نمایند ˓ برای بازدید بازرسان آتش نشانی نیاز است که نماینده ی مجری شرکت پدرام نیز حضور داشته باشند.

متریال معدنی شرکت پدرام یکی از بهترین متریال های روز کشور ایران می باشد و این شرکت به همراه نمایندگان خویش توانسته است تیم قدرت مند و مجربی در زمینه اجرای  پوشش های ضد حریق بسازد و همواره در راستای حفظ ایمنی ساختمان ها و سازه های فلزی قدم برداشته اند.

نظر شما درباره این مطلب چیه؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

اولین نفر شما هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up