تخصص ما پوشش ضد حریق است

ایمنی سازه خود را در برابر آتش با پوشش های ضد حریق تامین کنید. شرکت آذر ایستا پدرام سازه با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه اجرای انواع پوشش های ضد حریق معدنی، مصالح بنایی و رنگهای متورم شونده، توانسته به یکی از موفق‌ترین شرکت ها تبدیل شده و بیش از 770.000 هزار متر سابقه فعالیت کسب کند.

main page

check mark

دارای تائیدیه مرکز تحقیقات

save money

تضمین مناسب‌ترین قیمت

engineer

مهندسین مقیم

پوشش ضد حریق چه کاربردی دارد؟

پوشش ضد حریق، یک پوشش مخصوص است که روی اجزای تشکیل دهنده سازه یا اعضای ساختمان اعمال می‌شود تا در صورت بروز آتش سوزی احتمالی، از فروپاشی سازه در اثر حرارت بالای ناشی از شعله‌های آتش جلوگیری کند. این عایق زمان وقوع آتشسوزی، دمای اعضای سازنده بنا را کنترل کرده و از افزایش سریع و بیش از حد دما که می‌تواند باعث تخریب سازه در یک لحظه شود، پیشگیری می‌کند.

در واقع استفاده از لایه‌های ضد حریق برای پوشاندن سازه، برای مدت زمان مشخصی، از عضو مورد نظر محافظت می‌کند تا شعله‌های آتش بطور مستقیم با آتش در تماس نباشند. پس آن قسمتی که با پوشش ضد حریق کاور می‌شود، بطور مستقیم در معرض آتشسوزی قرار نگرفته و اثر حفاظتی چندین ساعتی برای آن به ارمغان می‌آورد.

شرکت های مجری پوشش ضد حریق

شرکت های مجری پوشش ضد حریق انواع مختلفی دارند و متناسب با نوع پوشش، قوانین مختلف برای اجرای پوشش ضد حریق در شرکت ها در نظر گرفته شده است. به طور کلی پوشش های ضد حریق به سه نوع مصالح بنایی، مصالح معدنی و رنگ های ضد حریق تقسیم می شوند که هر کدام توسط شرکت های خاص اجرا می شوند. شرکت آذر ایستا پدرام سازه در سال ۱۳۹۰ توسط مهندس پدرام محبوبی راد تاسیس گردید، این شرکت فعالیت خود را در زمینه پوشش های ضد حریق از سال 1388 آغاز نمود.

در آن زمان شرکت های بسیار کمی در زمینه پوشش های ضد حریق فعالیت می کردند و هنوز قوانین آتش نشانی نسبت به پوشش های ضد حریق تا به این حد فعلی جزو ملزومات شهرداری نبودند و شرکت آذر ایستا جزو اولین شرکت هایی می باشد که در زمینه پوشش های ضد حریق کار خود را آغاز نموده است و پس از اتفاق تلخ پلاسکو قوانین سازمان آتش نشانی در خصوص پوشش ساختمان ها اصلاح گردید و فعالیت این شرکت رشد نیز داشت.

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی یکی از روش های موثر برای افزایش ایمنی ساختمان های فلزی در برابر آتش است. این پوشش در زمان حریق از سازه محافظت می کند، از فروپاشی سازه در برابر حرارت بالای آتش جلوگیری می کند، و باعث می شود میزان خسارت به حداقل برسد.

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی برای تمامی سازه های فلزی که در آن ها احتمال وقوع حریق وجود دارد، قابل استفاده است. مانند ساختمان های مسکونی، پاساژها، پالایشگاه‌ ها، نیروگاه ها، کشتی‌ ها، کارخانه ها، انبارها و غیره.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی یا همان پوشش ضد حریق ماسونری یا پوشش ضد حریق با مصالح بنایی هم نامیده می شود که به پوششی گفته می شود که با زیرسازی توری رابیتس و میلگرد به صورت جوشی برروی تمامی المان های سازه ای اجرا شود و سپس برروی زیر سازی انجام شده بتن با ماسه سیلیکاته 04 شاتکریت شود.

پوشش ضد حریق مواد معدنی

پوشش ضد حریق مواد معدنی پاششی، یک راهکار موثر در مقابله با حریق هیدروکربنی، سلولزی و انفجار ناشی از آن است. این نوع پوشش به دلیل مقاومت قابل توجه در برابر سایش، در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده‌ای دارد.

علاوه بر آن، سبک و مقرون به صرفه بودن آن، باعث شده است که در ساختمان سازی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پارکینگ‌ها، استخر‌ها، انواع سازه‌های بتنی و فولادی، صنایع پتروشیمی، سوله‌های سوخت، مراکز صنعتی شیمیایی، تونل‌ها و کارخانه‌های صنعتی به طور گسترده استفاده می‌شود.

رنگ های ضد حریق

رنگ های ضد حریق نوعی از پوشش ضد حریق است اصولا از نوع آلی ساخته می شود و دارای ضخامت چند میکرون است، پوشش رنگ ضد حریق علی رغم ضخامت کمی که دارد، اما در زمان وقوع حادثه به وسیله ی ایجاد یک لایه ی متخلخل با ضخامت بیشتر در برابر آتش سوزی محافظت می کند. اصولا از رنگ ضد حریق بر روی مصالح قابل اشتعال استفاده می شود، تا زمان آتش گرفتن سطح محافظت شده را به تعویق بیاندازد و یا از بیشتر شدن سطحی حریق جلوگیری کند.

keyboard_arrow_up